czwartek, 20 lutego 2014

Gorąca czekolada z daktyli


Czekolada, w której nie ma ani grama cukru :) słodzona jest suszonymi daktylami. Smak tej czekolady zależy od rodzaju mleka, jakiego użyjecie. Autorka przepisu z bloga Jadłonomia sugeruje użycie mleka sojowego lub laskowego, ja użyłam ryżowego. Mimo, iż użyłam mniej daktyli niż w przepisie i tak wyszło słodko :)

Składniki na 2 szklanki:
z przepisu z bloga Jadłonomia
  • 500 ml dowolnego mleka, najlepiej sojowego lub ryżowego
  • 1/2 szklanki daktyli - 70g
  • 3 łyżki kakao
  • szczypta soli

Wszystkie składniki umieścić w rondelku, zagotować, zmniejszyć ogień i gotować jeszcze 5 minut. Zmiksować i pić ciepłe. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. pyszny pomysł, chętnie bym wypiła taką czekoladę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności :-) chętnie bym się teraz napiła

    OdpowiedzUsuń
  3. omamo, GENIALNE! zapamiętuję i robię! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przegapiłam u Jadłonomii, cieszę się że zauważyłam u Ciebie:) pychota!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dietetyczna wersja gorącej czekolady t bardzo fajna alternatywa, zwłaszcza teraz kiedy chciałabym zgubić parę kilo, które mi ostatnio przybyły. Nie jestem jednak w stanie całkowicie zrezygnować ze słodyczy, a zwłaszcza z gorącej czekolady, którą przyrządzam zgodnie ze wskazówkami https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/napoje-i-koktajle/goraca-czekolada-jak-ja-zrobic/ Jeśli nie musicie uważać na linię to polecam, czekolada tak przyrządzona jest równie pyszna jak z pijalni.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...